Coses que s'han de saber sobre ActionScript:
- ActionScript és un llenguatge de programació orientat a objectes[POO].
- És el llenguatge que ens serveix per programar interactivitat dins del flash. La interactivitat és la activitat que es produeix quan un programa o màquina reacciona davant d'un estímul nostre.
- La interactivitat que podem definir amb ActionScript amb el flash succeeix al costat client(navegador).
- Per posar accions ens cal fer servir la finestra "Acciones". Per treure-la podem anar al menú Ventana > Acciones. Això ens mostra la finestra "Acciones", la qual conté al costat esquerre una col·lecció d'accions distribuïts en llibres i subllibres.
- Quan vulguem posar una acció d'ActionScript ho podem fer escrivint o fent doble click sobre l'acció que veiem al costat esquerre de la finestra Acciones.
- Amb la finestra Acciones podem treballar en Mode Expert o amb l'Assistent d'Script.
- Si treballem amb l'Asssistent d'Script premut ens apareixen camps per farcir amb paràmetres. L'assistent d'Script ens ajudarà fins que sapiguem la sintàxi del llenguatge ActionScript. Però quan ens limiti per treballar és millor sortir d'aquest mode de treball.
- Podem posar accions d'ActionScript[A l'ActionScript 2.0] a tres llocs possibles: Clips de pel·lícula, botons i fotogrames.
- Abans de posar accions a un fotograma ens cal seleccionar el fotograma.
- Abans de posar accions a un clip de pel·lícula ens cal seleccionar el clip de pel·lícula.[No ho hem fet, no ens donarà temps probablement].
- Abans de posar una acció a un botó cal seleccionar el botó.
- Quan vulguem posar una acció a un botó cal fer servir la sintaxi:
on (release) {
accions; }
Entre els parèntesi posem "events de ratolí"(maneres d'activar el botó. Com a valors possibles tenim: press, release, releaseOutside, rollOver, rollOut,...). Entre les claus posem accions. Entre les claus podem posar tantes accions com calgui. - A vegades ens cal aplicar accions que fan referència a instàncies concretes, així que el primer que necessiten aquestes instàncies és tenir nom.
- Els clips de pel·lícula ens donen la opció de posar-los un nom d'instància mentre que els símbols gràfics no.
- Quan vulguem aplicar una acció a una instància en concret que té nom cal que enrutem correctament fins arribar a la instància desitjada. Per això ens cal conèixer una mica d ela terminologia de prefixes:
a. this [Per referir-nos a la línia de temps en la que ens trobem]
b . _root [per referir-nos a la línia de temps principal]
c. _parent [per referir-nos a la línia de temps que hi ha per sobre.]
0 comentarios:
Publicar un comentario